Lisanvanstipdonk.reismee.nl

Chili flirt met ons... en wij flirten vrolijk terug!

Allereerst een kanttekening over mijn vorige verhaaltje. Ik heb nogal wat bezorgde reacties gekregen over mijn beroving. Ik had het dan ook wel heel dramatisch beschreven. Maar mijn sarcastische ondertoon heeft niet iedereen bereikt merk ik ha..ha… Ik ben wel beroofd, maar vond het juist wel grappig om het zo te beschrijven. Heb er in werkelijkheid nog geen minuut over nagedacht en was alweer vrolijk nieuwe brillen aan het passen.

Chili bevalt ons wel! We zijn hier nu zo’n 6 dagen en vermaken ons goed! In San Pedro aangekomen hebben we eigenlijk vrijwel niets gedaan. San Pedro is namelijk nogal duur! Het hostel is duur… het eten is duur.. de uitstapjes zijn duur.. We merken na een dag dat ons budget van 30 euro behooorlijk krap gaat worden! De Atacama woestijn is bij uitstek de beste plaats in de wereld om sterren te bekijken. Merel is HELEMAAL enthousiast en ik word al snel meegesleurd naar Space. Daar kun je een tour boeken om in de nacht naar de sterren en planeten te kijken. Je kunt zelfs de ringen van Saturnus zien! Ik ben nog een beetje down over mijn camera, maar door de golden retriever oogjes van Merel heb ik er ook veel zin in gekregen! Maar die tour is wel heel duur, dus doen we overdag helemaal niks. Gelukkkig voor mij, want ik ben een beetje ziekig. We zitten de hele dag krampachtig naar de bewolkte lucht te kijken. Ik betrap Merel er zelfs op dat ze stiekem in de lucht aan het blazen is om alle wolken weg te krijgen. Want met bewolking gaat de tour niet door en de dag erna zouden we alweer vertrekken. Ondanks dat Merel helemaal blauw zag van het blazen, bleef het helaas bewolkt en werd het gecancelled.. Echt jammer!

We besloten om naar Antofagasta te gaan. De 2 na grootste stad van Chili. Maar eigenlijk voordat we vertrokken hadden we al niet zo’n zin. In Antofagasta aangekomen hebben we dan ook maar meteen een volgende bus naar Copiapó gepakt. Het valt ons wel al meteen op dat de Chilenen zo aardig zijn tegen ons! Iedereen zwaait en komt even een kort praatje maken. Erg leuk! In Antofagasta moeten we ons een paar uurtjes bezig houden en besluiten om even naar het strand te gaan. Komen we aan met onze backpacks.. Midden op een strand. Links in de verte zijn gebouwen en rechts in de verte zijn gebouwen. Maar waar kunnen we eten? Na een minuutje staren komt er een vrolijk mannetje naar ons toe om te helpen. Mac Donalds, Kentucky fried chicken liggen allemaal daar! How are you? Where you from? Aardige man! Wel een beetje vreemd met zijn lasbril, maar ach. Hij vertelt ons dat hij een huis aan het strand heeft verderop en wijst er heel enthousiast naar. Wij denken woow chill, kijken vol verwachting naar de richting die hij aanwijst…. En we zien een paar stokken en doeken en wat plastic op het strand. Ah de man is een zwerver… het zal ook eens niet hahaha! Oh that is very nice, en nu moeten we weg! Lekker richting de Mac. Na een hele tijd komen we bij een winkelcentrum. Merel verliest steen, papier, schaar en moet het eten bestellen. Ik zit van een afstandje te kijken. Erg grappig, want Merel steekt zo’n halve meter boven iedereen uit. En dat zien meer mensen. Ze kijken dan ook ongegeneerd naar Merel. Zeker een paar jongetjes van de tafel naast ons vinden het heeeel erg grappig. Dat blijkt ook wel als een van de jongens naast Merel komt zitten. Hij vraagt het wel eerst aardig. Beetje een awkward gesprekje. Where are you from..Ik vraag maar eens hoe oud hij was. Ah 15. Leuk! Schattig! Ik kijk naar rechts en zie dat we gefilmd worden! TOP, Dus ik grijp mijn kans natuurlijk! Ik neem een super grote hap van mijn hamburger en kijk zwoel in de camera. Acteer talent! Maar Merel scheept haar nieuwe lover toch maar af, wij willen eten! Mam heeft overigens al op youtube naar lange mensen in Chili gezocht, maar Merel is nog geen youtube hit..

Bij de bus aangekomen is de buschauffeur ook al erg gecharmeerd van ons en we mogen eerste klas zitten! Room witte, zachte, ruime stoelen. Mmm heerlijk geslapen die nacht! De bus erna proberen we dit weer voor elkaar te krijgen met onze flirtende oogjes en charmante lachjes… Maar helaas. De buschauffeur legt wel heel lief een dekentje over ons heen, maar we moeten toch echt 2de klas blijven zitten. Scheelt wel dat we weer 2 stoelen per persoon hebben. De busrit erna wordt het nog moeilijker. Die man heeft echt een rotdag en dat laat hij heel duidelijk merken. Het flirten werkt duidelijk niet..hoe verder we naar het zuiden gaan hoe minder aardig de mensen? Zal toch niet! We zijn ondertussen al in Copiapo geweest, maar dat was ook niks. Daar zijn de overstromingen geweest en dit is duidelijk te zien aan het stadje. Overal modder, water, vuile auto’s ect. Nee, daar komen we niet voor. We gaan door naar Caldera en dan Bahía Ingles. Een mooi wit strandje. Hier hebben we fijn 2 dagen doorgebracht. Maar hier in het noorden is het toch allemaal redelijk droog en we willen zo snel mogelijk naar het zuiden.

Op naar Valparaiso. Een hele kleurrijke stad! In deze stad mag iedereen graffiti spuiten als ze toestemming hebben van de eigenaar van het gebouw. Dus overal zie je hele mooie werken! De stad is één groot kunstwerk. We hebben een free tour for tips gedaan. Dan krijg je een stadstour en mag je zelf beslissen hoeveel je ervoor betaald. Leuk om de stad zo te zien! Maar na 3 uur rondslenteren, hebben wij het wel weer gezien haha. We weten nog niet zo heel goed wat we eigenlijk willen in Chili en we hebben niet al te veel tijd om te blijven aarzelen. We moeten wel een beetje een plan hebben. Na een gesprekje met een Israëlier hebben we echt een plan. Hij heeft eigenlijk een hele route voor ons uitgestippeld met allemaal mooie natuur en dit gaan we dan maar volgen. We hebben er veel zin in, want nu is Chili nog niet helemaal wat we ervan verwachten. Maar het zuiden blijkt dan ook wel het mooiste te zijn. Snel die kant op!

De tweede dag in Valparaiso gaan we naar de bioscoop en nemen de nachtbus naar Pucón. Dichtbij Pucón ligt de vulkaan Villarrica, die is een paar weken geleden uitgebarsten. Sowieso liggen hier heel veel vulkanen en heb je super mooie uitzichten dus! Dat merken we wel! Overal witte bewolking en ergens in de verte een zwarte schim. Zooo mooi haha. Hopelijk wordt het weer nog wat beter! We gaan een tour doen, waarbij we wat watervallen zien. Een heel mooi blauw meer, want echt heel erg blauw is! En gaan naar een thermaalbad. Door het weer was de tour niet super mooi, het uitzicht was vooral bewolking… Maar ach.. beter dan die stadslucht.

Gelukkig is het de dag erna een heel stuk beter! Lekker zonnetje! We besluiten om het nationaal park Huerqueque in te gaan voor een goede hike. Eenheel mooi park, met watervallen, suikerspin bomen (hangt een soort lichtgroen mos over de bomen wat op suikerspin lijkt), mooie rotsen, ik als Gandalf compleet met wandelstok. En ja als ik bij een brug kom roep ik heeel hard: “You shall not pass!!!” Leuke is dat er een lekkere echo hangt! Net als in de film! Lekker genieten van de natuur! We hebben echt super ver gelopen! We waren namelijk zo slim om een foto van de route te maken met mijn telefoon en die kreeg even uitvalverschijnselen ofzo. Dus zonder kaart een super groot park in! Top.. echt heeeeel ver gelopen. 7 uur ofzo en 5 uur gedaan over de heenroute, en toen moesten we binnen 2 uur terug zijn om de laatste bus te halen. We hebben gelopen alsof ons leven ervan af hing! Maar we hebben het gehaald!

We zijn ondertussen ook begonnen met een uitgebreid onderzoek naar de smerigste ijsjes van Zuid-Amerika. Elk ijsje wat we tot nu toe hebben gehad komt in aanmerking voor de eerste plaats!

Die avond zien we de vulkaan Villarrica helemaal vuur spuwen enzo! Echt heeel erg gaaf! Ik ben al allemaal verhalen aan het verzinnen over een uitbarsting, overal lava, rennen voor je leven. Maar de ochtend erna is de vulkaan gewoon nog hetzelfde… Jammer geen spannende lava verhalen voor mij!

De dag na onze zware hike gaan met naar Bariloche. Dit is een hele mooie plaats in Argentinië! Dus zo zitten we nu opeens weer in een ander land. Dit vind ik wel echt gaaf! Die vrijheid, gewoon gaan wanneer en waarnaar je wilt! Al gaan we over een paar dagen wel weer terug naar Chili. Gaan een beeje grens hoppen. Is zo leuk al die stempels in je paspoort! Maar wel duur.. het zuiden is beduidend duurder merken we al snel! Dus even komende dagen goed gaan bekijken wat we willen doen, zonder helemaal blut te raken.

Wij vermaken ons zo nog wel even! Ik hou jullie op de hoogte!

Reacties

Reacties

Miranda

En al weer een fantastisch verhaal met leuke avonturen! Super om te horen dat je er zo van geniet!

bianca

Ik Had op fb op t berichtte gereageerd. ... niet teveel flirten hè! !! ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!