Lisanvanstipdonk.reismee.nl

New York city here we come!

Nou we hebben de eerste dagen in New York overleefd! Woord van de afgelopen dagen: Delayed.. Alles! We begonnen met 100 minuten vertraging bij de eerste vlucht, waardoor we de tweede vlucht in Ijsland waarschijnlijk zouden missen. Maar (gelukkig) was die ook vertraagd. We vlogen boven Groenland en dat was echt zooo mooi. Allemaal witte bergen! In Amerika aangekomen moeten we echt zooo lang wachten! Zo’n 100 mensen die het land in moeten en de douane is met 3 personen aan het werk en doet minimaal 10 minuten per persoon erover. TOP…

Daarna met de metro. Hmm misschien is mijn backpack toch wat zwaar. Ik sla allemaal mensen tegen het hoofd en bots iedereen om. En wat is de metro slecht geregeld!! Nergens staat goed aangegeven waar we naartoe moeten. Wij moeten helemaal naar Flushing in Queens en dat is VER.. En natuurlijk heeft de metro regelmatig delay. We komen in Flushing aan en dit is een soort Chinatown. Na even zoeken komen we bij ons appartement wat we via Air BNB hebben geregeld. Bij Deborah en haar kat Cassandra. Oftwel queen Cassandra. Queen Cassandra mag niet in de slaapkamer komen en als ze dat wel doet moet je twee keer in je handen klappen en NO zeggen. Dit doet Deborah meerdere keren voor en ook wij moeten even oefenen. Merel is er echter al snel achter gekomen dat je ook gewoon met je voet op de grond kan stampen voor hetzelfde effect. Queen Cassandra heeft natuurlijk haar eigen kattenbak, in de badkamer, voor onze wc. Kan je lekker samen kakken. Toch wel zogezellig!

De tweede dag is het St. Patricks day in New York. Alle Ieren in het groen en wij natuurlijk ook!Eerst naar een pub voor een heerlijke guinness.. BAH! Daarna de parade gekeken. Viel beetje tegen. Carnaval stelt meer voor zeg maar. En weer de pub in. Na wat foto’s op time square natuurlijk. Wel echt vet! We zijn voor het avondeten naar Chinatown gegaan. Maar niet zomaaar naar Chinatown. Nee we zijn op Chinatown naar little Italy naar een Chinees restaurant geweest. Multiculti! Wij denken natuurlijk in voren en hebben zoooveel besteld dat we de dag erna als ontbijt nog een keer Chinees konden eten. Lekker….

Woensdag zouden we eigenlijk gaan fietsen, maar het was veel te koud. Dus naar donderdag verzet. We gingen naar de Toys ‘R Us winkel. WOOOWWW het kind in mij werd GEK!! Suuuper vet! En er stond een enorme T-rex. Dag kan niet meer stuk! Hierna naar Ground Zero. Dit is wel heel indrukwekkend met al die namen. Mooi om dat te hebben gezien.

Wij zijn natuurlijk heel low-budget bezig, dus met de gratis ferry naar Staten Island. Dan vaar je langs het vrijheidsbeeld. Erg mooi uitzicht! Die avond zijn we met Burak (een vriend van Merel) gaan eten en naar een comedy club geweest. Echt iets typisch New Yorks, maar niet zo standaard ;) Super leuk en grappig! Hebben echt hard gelachen. Een vrouwtje had het over dat je in NY heel snel hard wordt en onbeschoft. Iedereen scheldt tegen elkaar enzo. Wij voelen ons al echte New Yorkers en hebben dit donderdag mooi uitgeprobeerd..

Toen hebben we wel de fietsen gehuurd en hebben we door Central Park gefietst, daarna langs de Hudson rivier, Wallstreet, Brooklyn Bridge en Manhattan Bridge weer naar Time Square. Ik heb iedereen aan de kant gegild als ze in de weg liepen. Move! Get away! Watch it! Ze sprongen mooi aan de kant, konden wij lekker door fietsen. Lekker onbeschoft, heerlijk! Echt super leuk! Tip van mijn mama. Haha,, als die ziet dat wij ook recht door de drukste straten zijn gefietst wordt ze gek. Soms leek het een soort suicide mission… Tussen de gele taxi’s, door rood, voetganger omfietsen, fietspad is midden op de weg tussen de auto’s door. Tenminste als er een fietspad is. Maar we hebben het overleefd!

We hebben een budget van 30 euro per dag en op zich valt het mee hoeveel we eroverheen zitten. Donderdag hebben we zelfs maar 25 opgemaakt! We eten dan ook wel bijna niks. Bij de Chinese supermarkt halen we broodjes, een muffin in de middag en in de avond zoeken we iets cheaps uit. En ondertussen drinken we samen één hot chocolate bij de mac. Kunnen we lekker low budget op de wifi. Maaar wel een muffin van Carlos Bakery! Buddy!!

Nu zitten we op JFK, wat een poep vliegveld. Geen wifi haha en voor het inchecken geen mogelijkheid om te eten (we gaan dood van de honger). En dat inchecken duurt natuurlijk weer 10 uur. Nee we zijn hier even helemaal klaar! Lekker naar de warmte in Colombia. Kunnen onze billetjes dezelfde kleur krijgen als ons hoofd. Want met maar 5 graden, suuuper koud, weten Merel en ik toch allebei te verbranden! En dat terwijl er overal schaduw is door die hoge wolkenkrabbers!

We zullen nu wel iets minder wifi hebben, tijd om af te kicken. In Colombia is vast niet op elke straat hoek een Mac met wifi, met daartussen in een Starbucks met wifi en een metro netwerk met wifi en een appartement met wifi. Krijg nu op JFK al ontwenningsverschijnselen.

We vermaken ons wel, maar missen jullie wel al hoor! Oja, ik heb ondertussen al super veel spullen uit mijn backpack gegooid, maar weet het toch voor elkaar te krijgen om een nog zwaardere tas in te checken??

To be continued…

sissies

Leuk om te lezen. Hadden natuurlijk al veel gehoord via de app, maar zo is het verslag veel completer! Ga maar gauw die billetjes bruinen. Have fun . Xxx en dikke knuffel van Tygo

bianca

Ik weet wel hoe dat komt die zware tas! Die super grote sven weegt natuurlijk wel erg veel. .. maar Zoey zal zoooooo gelukkig zijn ;) Haha! Maar je hebt toch niet je kussensloop weg gegooid? ??
Xxx ook van de Kids!

Hanne

Hahaha, fantastisch verhaal Lisan! Have fun!!!

Miranda

Wauw! T klinkt echt super leuk en heb regelmatig om je verhaal moeten lachen. Heel veel plezier in Colombia!