Lisanvanstipdonk.reismee.nl

Verliefd, verloofd en ....???!!

Zo alweer op naar mijn laatste land! Australië! Ik heb net een weer heel emotioneel afscheid gehad van mark.. Zie hem nu toch weer 4 uur niet! Hij heeft een andere vlucht. Wel even tijd voor een nieuw verhaaltje dus!

Ik heb mijn 10 dagen all by myself erg goed overleefd! Was eigenlijk wel eventjes erg fijn om helemaal je eigen ding te doen en helemaal geen rekening te houden met anderen. Al was ik niet lang alleen. Want in de ferry naar het Zuider eiland zag ik Ine alweer! Werd het alleen zijn weer even uitgesteld voor een paar uur. Wel echt een mooie ferry route!

Maaaarrrrr toen was ik dan toch echt alleen, ja dat heb ik ondertussen al 10 keer gezegd, maar nu was het echt! Alleen de bus in en op naar Nelson. Daar blijf ik een nachtje slapen en neem dan een lange busrit langs de kust naar Franz Josef. In het hostel geniet ik lekker van mijn rust in een sauna en oefen ik mijn Spaans een beetje met mijn Chileense roommate. Maar al die dagen stappen met de Ieren heeft er een beetje ingehakt, dus ik heb vooral veel geslapen.

De route naar Franz Josef is echt heel erg mooi! Langs de kust af, door de bergen! Wauw wat een prachtig land is het toch! Ik moet 8 uur in de bus zitten, maar dat is zo helemaal niet erg! Overal waar ik kijk zie ik zo’n mooie natuur! We stoppen ook geregeld. Ook bij de Pancake rocks. Dit zijn rotsen van limestone. En eigenlijk weten ze niet precies hoe deze rotsen zijn ontstaan. Het zijn allemaal laagjes, zoals een pannenkoek. Erg gaaf om te zien!

In Franz Josef ontmoet ik in mijn hostel meteen een leuk stel uit Australië en een Nederlandse jongen die vragen of ik een biertje mee ga drinken. Natuurlijk doe ik dat! Ik heb me nog geen moment alleen gevoeld! Een erg gezellige avond gehad. Gelukkig lette de Australische Liam goed op mij, want ik had mijn paspoort weer ergens laten slingeren. Maar hij was zo vriendelijk om die mee te nemen voor mij… haha oeps alweer!

De dag erna heb ik een hele gave tour, waar ik heeeel veel zin in heb! Ik ga namelijk met een helikopter de Franz Josef gletsjer op! Eerst een hele mooie helikopter vlucht over de bergen en we landen op de gletsjer. Gemma, een Australisch meisje vraagt meteen of ik haar buddy of the day wil worden, omdat zij ook alleen is. We hebben hierna een drie uur durende wandeling door, op, in het ijs. Door een hoge ijsgang lopen, je door een hele smalle ijsgrot laten glijden.. Wauw! En dat ijs is zo lekker glad haha, ik kan er niet van af blijven! Een hele hele hele gave ervaring weer! Wat weer met een mooie helikopter vlucht terug wordt afgesloten! Wauw!

Die volgende ochtend vertrek ik alweer richting Queenstown. Weer een lange, maar hele mooie busrit. Helemaal richting het zuiden! En weer een paar dagen verder! Oohhh ben nu echt aan het aftellen! Mark vertrekt al bijna! Zooooveel zin in!

Ik zit in Nomads, een heeeel groot hostel! Bijna alle mensen die hier zitten doen de kiwi experience. Dat is een bus, die ook Ine en de jongens hebben. Nadeel is dat al deze mensen elkaar al kennen. Ik voel me nu dus toch wel een beetje alleen in dit grote hostel. Het is even lastig om dan bij een hele groep aan te sluiten! Maar gelukkig voor mij kan ik niet veel langer dan een half uur mijn mond dicht houden en begin ik vanzelf eigenlijk tegen mensen te praten. Ik kan het gewoon niet helpen! En heb ik dan toch al heel snel wat mensen gevonden die mij wel willen adopteren die avond! We gaan een pizzaatje eten en halen een flesje wijn die we met een drankspelletje op de kamer op drinken (foei,,, verboden!!!) Als ik terug in mijn kamer kom, vraagt een andere einzelgänger of hij met mij mee mag op stap! TUUURLIJK! Ik adopteer je welJ! Phill kan zijn geluk niet op! Mijn andere vrienden hebben al iets te veel gestapt in Queenstown en besluiten toch een rustig avondje te houden. Dus Phill en ik gaan gezellig met z’n tweetjes op stap! Hij is een beetje een verlegen jongen en vertelt dat dit zo ongeveer de eerste keer in een maand tijd is dat hij een echt goed gesprek heeft met iemand. Schattig! Hij praat niet super veel, maar ach ik ben erg goed in een monoloog houden!

Phill maakt mijn ’s ochtends errrggg vroeg wakker, want we gaan een roadtrip maken. Hij weet een goede look out point en wil een gosth town bezoeken. Helaas is dat spookdorpje wel erg ver wandelen en besluiten we om dat niet te doen, maar de roadtrip was erg gezellig!

Hij gaat die middag bungee jumpen en ik spendeer die paar uur gezellig met me, myself and I. Die bungee heeft hem niet heel goed gedaan, want toen hij terug kwam vond ik hem een stuk minder aardig. Ik was wel weer klaar met hem! Gelukkig ga ik de dag erop toch naar Milford Sound. En vanavond gaan we nog lekker stappen met mijn andere vrienden. Phill gaat wel mee, maar ik vind het maar een rare snuiter worden!

Dan mijn tripje naar Milford Sound! Hier heb ik zin in!!! Dit blijkt zooo mooi te zijn! De route erheen voorspelt al veel goeds! Hoge besneeuwde bergen, een prachtig meer, bossen, wauw! Ik heb een cruise geboekt die langs de fjorden gaat. En wie kom ik tegen op de boot?? Phill… hmmm. Maar ik word al snel afgeleid door de prachtige natuur! Ik heb echt 2 uur met open mond gekeken naar de Jurassic Park achtige natuur, de watervallen, de mysterieuze wolken aan de top van de bergen, de groene fjorden, het blauwe water! Wow! Wat is dat mooi! Een rots vol met zeehondjes maakten de dag nog een stukje beter!

Ik had geen zin om weer een lange busrit terug te pakken naar het drukke Queenstown, dus ik bleef lekker een nachtje slapen in Milford in de enige lodge die er is. En ik voel me ondertussen een klein beetje ziek worden, dus wat rust kan geen kwaad. Er is dan ook verder helemaal niks dan natuur daar! De dag erna wilde ik eigenlijk een mooie wandeling gaan maken. Maar de regen en mijn snotkop hebben ervoor gezorgd dat ik eigenlijk de hele dag lekker op de bank heb liggen niksen! Ook wel eens lekker!

Als ik die avond terugkom in Queenstown zijn Ine en de groep daar ook weer! Ik had Dave beloofd een taart voor hem te bakken, omdat hij jarig was. Maar ik had echt geeeen tijd omdat ik het zo druk had met niks doen. Dus had ik een hele zak koekjes gekocht bij de enige echte cookie time bar. Warme chocolate chip cookies! Ik kreeg een heeel warm welkom! Ik voelde me opeens erg populair toen ik de kroeg in kwam en door iedereen werd gekust, omhelst en opgetild (okee.. ze hadden al een paar drankjes op..maar ik ben ook wel erg leuk natuurlijk!)

Ine en ik gaan de dag erop lekker shoppen, even meiden dingen doen! Gezellig! De dag erna ga ik met Bryan de piste op! Lekkkerrrrr! Sinds de eerste sneeuwberg in Chili heb ik daar al zin in! We hebben wel de perfecte dag uitgekozen… Een heuse sneeuwstorm op die berg! Maar dat zorgt wel voor lekkere poedersneeuw. Bryan is nog niet zo goed in skiën en vond mijn tweede afdaling (de moeilijkste van het hele gebied) iets minder leuk, maar de rest van de dag was lekker! De terugweg was helaas wat minder! De bus was zoooooooo koud! Pfff mijn kleren waren niet helemaal waterdichten dan 100 graden vriezen,, bah dat was even afzien!

Maaaarrrrrrrr die ochtend erna vertrek ik alweer richting Christchurch! JAAAA MORGEN KOMT MARK!! ZIN OM MIJN VRIENDJE TE ZIENNNNN!!!!

We hebben een auto gehuurd voor de komende week en deze wordt voor mijn hostel afgeleverd. Ik arriveer 2 uur te vroeg bij het vliegveld. Moet een beetje op tijd zijn he… stresskip! Zit ik daar op de eerste rij bij arrivals met een Nieuw Zeeland vlaggetje! Mijn hart staat elke keer stil als ik iemand door die deur zie komen (terwijl ik weet dat Mark nog lang niet geland is, maar ja)

En dan na lang wachten is ie daar!!! JAAAAA! Ik ren naar hem toen en vlieg hem om zijn nek! EINDELIJK IS DAAR MIJN VRIENDJE WEER!!! Wat heeeerlijk om hem weer te zien!!! Ik sta te trillen op mijn benen, maar oohhhhh wat fijn!

Ik heb een leuk hotelletje geboekt voor onze eerste nacht. Compleet met een flesje champagne, spa bad, kaasplankje, M&M’s. Lekker samen in bad met een wijntje! GENIETEN! Vriendje in Nieuw Zeeland!!!!

We vertrekken richting de Hanmer hot springs. Even lekker een dagje ontspannen voor Mark na een laaange vlucht. Heerlijk warm in een zwembad in de open lucht! Alleen als we dan naar een ander zwembad verplaatsten was het toch wel erg koud! Daarna door naar Kaikoura.

De volgende dag willen we gaan walvis spotten en/of gaan zwemmen met dolfijnen. Helaas waait het veel te hard en wordt dit gecancelled. We gaan daarom maar wat rondrijden en belanden zo bij een zeehonden kolonie en een erg mooi uitzicht over de kust. Ook niet verkeerd! Lekker biertje in een barretje, fish and chips. Wij komen de dag wel door!

De dag erna is het weer spannend,, het weer is niet veel beter! Maar de dolfijnen tocht gaat door!!! De boot op in een duikpak en spotten die dolfijnen! Na een hele lange tijd willen ze de zoektocht op gaan geven, er zijn geen dolfijnen te zien vandaag…Als we in de laatste minuut een paar dolfijnen spotten! Yaaahhh Mark en ik zijn al helemaal blij! En dan komt het nieuws dat we er ook nog mee mogen zwemmen vandaag! Dit bedrijf kijkt namelijk goed naar het gedrag van de dieren. Soms kun je niet met ze zwemmen. Nu zien ze er heel nieuwsgierig uit! Hop dat water in! WOHHHHHHH KOUD!! Ik moet echt even mijn ademhaling controleren, want ik begin wel erg snel te ademen met die kou! Maar dan zie ik mijn eerste twee dolfijnen en alles is vergeten!

Hand in hand liggen Mark en ik in het water en worden omsingeld door zon 20/30 dolfijnen! Wat is dit speciaal om dit mee te mogen maken! Met Mark! Wauwww!!! Ze komen zooo dichtbij en zijn echt heel nieuwsgierig naar ons! Ze kijken je aan en willen je echt onderzoeken! Overal waar je kijkt zie je dolfijnen! Wat een ervaring dit weer! En wat heerlijk om dit te mogen delen met Mark!!!!

De walvis boot wordt vanwege de harde wind weer gecancelled, maar dat maakt ons weinig uit. Die dolfijnen waren zooo gaaf! Wat een perfecte dag! We vertrekken die middag richting Nelson.

We gaan met een watertaxi naar het mooie Abel Tasman park! Gouden stranden, groene natuur. Heerlijk wandelen hand in hand. Romantiek op en top! Als we op het strand een korte pauze inlassen (en ik weer de nodige foto’s moet maken) besluit Mark om de romantiek nog wat op te voeren. Meneer komt met een hele toespraak aan dat hij het zo fijn vindt om hier te zijn met mij. Ik word een beetje zenuwachtig, want dit klinkt wel heel officieel. En voor ik het weet zit Mark op zijn knieën!!!!???? EUHMMMMM WAT??!!! HARTAANVAL! HELP?? Het zweet breekt me uit! Ik weet even niet waar ik het heb tot DE vraag komt!

‘Als ik jou over een heeele tijd vraag…wil je dan tegen die tijd JA zeggen?’ WOEHHHHH woww! Een grap! Hij haalt een grap met me uit! Gelukkig hahahaha al heb ik wel echt een ring gekregen, maar nee we zijn niet verloofd hahahah! Ik denk wel dat ik een jaar van mijn leven verloren ben door de schok! Meneer de grappenmaker!

Weer een perfect dagje samen! We rijden de dag erna weer verder door dit prachtige land. Op naar Murchinson. Waar een geweldige, de langste, swing bridge is van NZ. Wat een lachertje! Na een heeele zoektocht (borden plaatsen is moeilijk) zien we daar de indrukwekkende brug.. NOT.. maar de natuur en de rivier is mooi!

De dag erna rijden we via de Arthur’s Pass naar de Castle Hill rocks en Springfield. Een suuuuuper mooie route weer! Door de besneeuwde bergen en meren! Wauw! Castle Hill rocks is ook erg gaaf om te zien en we verblijven een nachtje in Springfield. Ja van de Simpsons dus! Met een echte reuze, roze donut!

Ons laatst dagje rijden we naar Christchurch. Daar gaan we nog in de gondel met een heeeel mooi uitzicht, eten een kaasplankje als lunch op de berg en willen dan in een hotel inchecken. En komen er dan achter dat we morgen helemaal niet vliegen!??? HUHH?? Vakantiegangers! We zijn een dag te vroeg en hebben blijkbaar nu al geen tijdsbesef meer! Ach jaaa.. dan maar een extra nachtje in een heerlijk luxe hotel en nog even fijn genieten van elkaarJ! Ook niet echt een ramp verder!

Midden in de nacht moeten we opstaan en halen we Merel en Bjorn op om naar het vliegveld te gaan. Leuk om Mereltje weer te zien! Mark heeft helaas een andere vlucht, dus heb ik net dan toch echt even zijn hand weer los moeten laten! Maar over een uurtje of zo zie ik hem alweer! Nu al weer zin in! En dan wacht ons Australische avontuur op ons! Vanavond lekker op stap met Ine en de jongens (jup die zijn er ook in Sydney) een dagje rondtrekken met Merel en Bjorn en dan met ons campertje de Oostkust af! Nog 26 dagen en dan ben ik weer thuis!!! Ook wel zin in!

Maar voor nu? Nog flink genieten!!!!!

Reacties

Reacties

Lenny

Wow Lisan!! Zelfs ik was in shok! Heb echt supersnel je verhaal gelezen om tot het belangrijke stuk te komen. En dan is het toch een beetje een anticlimax haha. Maar ja ik zit dan ook helemaal in hogere bruiloftssferen op het moment ;). Maar wel heel romantisch hoor! Krijgen we nog een foto van de 'niet-verlovingsring'? Blij om te horen dat je nog steeds zo aan het genieten bent! Nu maar hopen dat het pittoreske Liessel je ook nog steeds kan bekoren als je terug bent ;). Nog een hele fijne tijd samen! X

Mama Mieke

Tja ik beleefde het bijna mee ... zoals jij 't verteld.

Geniet van alles om jullie heen maar zeker van elkaar.

Veel knuffels uit Eindhoven Doeiiiiiiiiiiiii

bianca

Wat fijn dat Mark er is, en jullie het zo goed naar je zin hebben. Geweldige grap mark! !!! Haha
Lisje nu nog je paspoort laten slingeren? Wij hadden gehoopt dat je wereldreis je iets minder "oeps" zou maken. .. Helaas ???? aan de andere kant, en lis zonder oeps factor is geen lis. Dus ik ben erg blij dat je over26 daagjes compleet met je oeps thuis komt. .. Wij missen je! Jill noemt je nu Lisa. Dus Denk dat ze tegen die tijd wel echt lisan zegt xxx geniet nog even lekker samen

mam

Meisi, Meisi. Je hebt onze reactie wel gehoord ????????????.maar ook in dit verhaal geniet ik van je avonturen en als je over 26 dagen weer thuis bent, geniet ik nog meer als ik je gezicht zie bij alles wat je te vertellen hebt. En die Mark van jou, is me er eentje ????.xxx mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!